wtorek, 20 stycznia 2015

Na początku było...

   Na początku nie było niczego. Któregoś dnia, przeglądając internet, przypadkiem trafiłam na internetowe sklepy z miniaturkami. Domki, mebelki, laleczki, czegóż tam nie było?! Urzekły mnie.  I wtedy pojawił się koncept - a może by tak samemu wybudować? A czy dam radę? Czy potrafię? Przecież to takie maleńkie! A co z wymiarami? No nic. W domu jakieś tam narzędzia są, więc może się uda. Pomyszkowałam trochę w internecie (jakem Mysz), przyjęłam uśrednione wymiary, kilka wzorów domków obejrzałam i przystąpiłam do dzieła...
dziełem był projekt, czyli rozrysowany na papierze w skali 1:1 z zaznaczeniem otworów na drzwi i okna oraz oznaczeniem skosów dachowych. Później trzeba było te wszystkie części przenieść na 5mm grubości sklejkę i wyciąć. Następnie z pomocą mojego taty (jest lepszym stolarzem i modelarzem niż ja :)), udało się te wszystkie części skleić i zmontować. Sklejka, niestety jest materiałem niewdzięcznym i po przycięciu lubi się wichrować (sprężynuje), dlatego domek musiał mieć dodatkowe podłoże z grubszej, laminowanej płyty. Dopiero wtedy uzyskaliśmy kąty proste i dalsze prace mogły pójść naprzód.


***

In the beginning, there was nothing... One day, during browsing the internet, by chance I came across Internet shops thumbnails. Houses, furnitures, dolls, so what was not there ?! Captivated me. And then there was the concept - or so to build one yourself? And if can I do it? After all, it's so tiny! And what about the dimensions? No matter. At home there are tools out there, so it can succeed. Little snooping on the Internet (how I Mouse), accepted the average size in 1:12 scale, several patterns of cottages watched and I was joined to work.
The work was the design, layout prepared on paper or on a scale of 1: 1, indicating the holes on the doors and windows and roof slant mark. Then, all the parts i had moved to 5mm thick plywood and cut it out. Then, with the help of my dad (he's a better carpenter and modeller than me :), I was able to glue all the parts and assemble house. Plywood, unfortunately, is a material ungrateful and after trimming likes to warping (springs), so my handmade house had to have an additional support with a laminated thicker. Only then, we are obtained angles and further work can go forward.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz